Du er her

Nyt telefonsystem i Ringsted Kommune

Dato: 19. november 2016
Ringsted Kommune har fået en ny telefoniløsning, som giver dig mulighed for digitalt tastevalg, når du ringer til os.

Fra mandag den 21. november er det et nyt telefonsystem, der håndterer dit opkald, når du ringer til Ringsted Kommune.

Det nye system indeholder digitalt tastevalg.

Det betyder, at når du ringer til os, så bliver du mødt af en elektronisk stemme, som giver dig en række tastemuligheder. Og med et par enkelte tryk på telefonen kan du vælge det fagområde, du søger, og hurtigt komme i kontakt med den rette medarbejder.

Ringer du eksempelvis for at spørge til bestilling af pas, kan du med fordel vælge Pas-kørekort i tastemenuen og komme direkte til den medarbejder, der har med pas-kørekort at gøre.

På den måde skal systemet gerne være med til at begrænse unødige viderestillinger og give dig en bedre service.

Tastevalgsmenuen
På første niveau af tastevalgmenuen skal du vælge indenfor følgende:

Tryk 1: Ældre, omsorg og psykiatri
Tryk 2: Job og ledighed
Tryk 3: Pas-kørekort, folkeregister eller bestilling af kørsel
Tryk 4: Tekniske områder
Tryk 5: Børn og unge
Tryk 6: Øvrige

Herefter får du mulighed for at trykke dig videre indenfor de forskellige områder.

To eksempler på tastevalgsmenuen

Her er to eksempler på, hvordan tastevalgmenuen fungerer:

1) Ønsker du at tale med en medarbejder om pas:

  • Tast 3 i hovedmenuen for ”Pas-kørekort, Folkeregister eller bestilling af kørsel”.
  • Herefter taster du 2 for ”pas og kørekort”.

2) Ønsker du at tale med en medarbejder om kontanthjælp:

  • Tast 2 for ”Job & ledighed”.
  • Herefter taster du 3 for ”ydelse”
  • Og herefter 4 for ”Kontanthjælp, integrationsydelse og ressource-forløbsydelse”.

 

Sidst opdateret

01.02.2017