Du er her

Udbud og indkøb

Her finder du information om, hvordan din virksomhed kan byde på kommunens aktuelle udbud af varer samt service- og tjenesteydelser.

Under Værd af vide, kan du finde de igangværende udbud, generelle regler mv.

Du kan også tilmelde dig vores gratis e-mailservice og få besked næste gang, der er et udbud eller sker opdatering af dokumenter på siden.

Du tilmelder dig ved at klikke på "Abonnér". Derefter markerer du de emner, du er interesseret i at modtage information om, under "Udbud".

Værd at vide

  • Udbudsplan 2021

    PDF icon Udbudsplan 2021

    Udbudsplan 2021 er godkendt af Økonomiudvalget den 3. maj 2021.

  • Igangværende udbud

    Ringsted Kommunes igangværende udbud kan ses, ved at klikke på ”Igangværende udbud” i højre side.

    Gå direkte til siden med igangværende udbud her.

  • Samhandelsaftaler 2021

    Ringsted Kommune forventer at indgå samhandelsaftaler på følgende områder 2021:

    • Småkøb af fødevarer, færdigproduceret mad/frokostretter og frugt og grønt - Q1
    • Eftersyn af gymnastiksale/haller - Q2
    • Hårde hvidevarer - husholdningsmaskiner - Q2
    • Hårde hvidevarer - industrimaskiner - Q3
    • Institutionskøretøjer, cykler og service - Q3
    • Skærmbriller (optiker) - Q4
    • Konference og møder - Q4

    Har du som virksomhed lyst til at blive leverandør på et af ovenstående området, er du meget velkommen til at kontakte Indkøb, for en nærmere snak om mulighederne.

  • Præsentation af anlægsprojekter og udbud 2021

    Grundet corona har Ringsted Kommune og Ringsted Forsyning desværre ikke kunne afholde informationsmøde, som vi plejer, hvor planer for større anlægsprojekter og indkøb og udbud normalt præsenteres.

    Vi har i stedet udarbejdet denne præsentation: 

    PDF icon Ringsted Kommune - Indkøb, anlægsprojekter og rekrutteringsservice 2021.pdf.

  • Generelle regler

    Ringsted Kommune er som offentlige myndighed underlagt en række forskellige udbudsregler, når kommunen foretager sine indkøb. Reglerne findes primært i Udbudsloven..

    Formålet med reglerne er at skabe konkurrence om de offentlige indkøb, så de offentlige midler bliver anvendt bedst muligt. For at sikre, at konkurrencen sker på en fair og ordentlig måde, stiller udbudsreglerne bl.a. krav om, at grundlæggende principper som ligebehandling, gennemsigtighed og proportionalitet samt ikke-diskrimination bliver overholdt.

    Det følger af udbudsreglerne, at kommunerne er forpligtet til at udbyde varer og tjenesteydelser efter Udbudslovens regler (EU-udbud), hvis den samlede kontraktværdi overstiger en tærskelværdi på kr. 1.595.391 (2020 og 2021) i kontraktperioden. 

    Det gælder for alle indkøb, uanset størrelse, at kommunernes indkøbs- og udbudspolitik, der er vedtaget af byrådet, skal overholdes.

    PDF icon Indkøbs- og udbudspolitik 2020-2024

    Betalingsbetingelser / frister:

    Ringsted Kommunes betalingsfrister

    Læs mere om generelle regler på nedenstående links:

    Udbudsloven

    Tilbudsloven

Kontakt: Indkøb

Økonomi og Indkøb
Amtstue Allé 71
4100 Ringsted
Tlf.: 57 62 65 50
Hvis du ønsker at sende følsomme eller fortrolige oplysninger til Ringsted Kommune, eksempelvis dit cpr.nr., oplysninger om dine helbredsforhold eller økonomiske situation, anbefales du at gøre det via e-boks. Læs om beskyttelse af persondata

Sidst opdateret

15.06.2021