Du er her

HR, Løn og Politisk Service

Stabens primære opgave er at understøtte ledelsen i Ringsted Kommune.

Staben servicerer en bred målgruppe, der består af politikere, direktion, chefer, ledere, MED-organisation samt medarbejdere.

Staben løser følgende hovedopgaver:

  • Sekretærbetjening af borgmester og kommunaldirektør.
  • Betjening af direktion og koncernledelse.
  • Dagsordensproduktion i forhold til byråd og politiske udvalg.
  • Organisationsudvikling.
  • Personalepolitikker og vejledninger samt ledelsesgrundlag.
  • Personalejuridiske opgaver, rådgivning i håndtering af personalesager.
  • Lønforhandling.
  • Personale- og lønadministration samt indhentning af refusioner og afstemninger.
  • Ledersparring, vejledning, coaching og lederudvikling.
  • Betjening af MED-organisationen.
  • Arbejdsmiljøarbejde og arbejdsulykker samt trivsel og APV (Arbejdspladsvurdering).
  • Forskellige indsatser til nedbringelse af sygefravær
  • Udvikling af ledelsesinformation og porteføljestyring
  • Læring og kompetenceudvikling
  • Sekretariatsbetjening af Ringsted Kommunes Beboerklagenævn og Bevillingsnævn

 

Kontakt: Politisk service

Politisk service
Sct. Bendtsgade 1
4100 Ringsted
Tlf.: 57 62 60 10
Hvis du ønsker at sende følsomme eller fortrolige oplysninger til Ringsted Kommune, eksempelvis dit cpr.nr., oplysninger om dine helbredsforhold eller økonomiske situation, anbefales du at gøre det via e-boks. Læs om beskyttelse af persondata

Sidst opdateret

31.03.2021