Du er her

Nu skal du booke tid til Borgerservice

Dato: 29. september 2017
For at reducere ventetiden, når du har ærinder i Borgerservice, får du nu din egen tid på dagen, hvor det passer dig, og hvor Borgerservice er klar til at tage imod dig. Du skal blot booke i forvejen.

Du kender det sikkert fra fx frisøren, hvor du digitalt kan booke din tid i ro og mag hjemmefra og på den måde slippe for ventetid i salonen.

Det bliver nu også hverdagen på Ringsted Bibliotek og Borgerservice, hvor indførelsen af et nyt online bookingsystem betyder, at borgerne nu kan booke digitalt til ekspeditioner i Borgerservice.

Det er således slut med lang ventetid i Borgerservice.

Har man ikke mulighed for at bestille tid hjemmefra, er det også muligt at møde op i Borgerservice og få den næste ledige tid. Man trækker således ikke et nummer længere, men får tildelt næste ledige tid. Og i forhold til tidligere ved man nu præcist, hvornår man kan få hjælp. Man er også velkommen til at ringe til Borgerservice, hvis man har brug for hjælp til at bestille en tid.

Der skal ikke bestilles tid til biblioteksbetjening.

- Det nye bookingsystem betyder kortere ventetid og mere fleksibilitet, fordi borgerne digitalt skal bestille en tid. På den måde er man sikker på at blive betjent på det tidspunkt, der passer borgeren bedst, fortæller souschef Søren Forsmann, og understreger, at det naturligvis er muligt at få hjælp til at bestille en tid, enten over telefonen eller ved at møde personligt op i borgerservice.

Hvad skal du bestille tid til?

  • Pas
  • Kørekort, fornyelse og bestilling
  • Legitimationskort
  • NemID
  • Hjælp til SKAT, fx forskud, årsopgørelse, håndværkerfradrag, m.m.
  • Hjælp til selvbetjening, fx ansøgning om boligstøtte eller pension
  • Anmeldelse af flytning og udrejse
  • Anmeldelse af indrejse
  • Ansøgning om helbredstillæg

Det nye bookingsystem på Ringsted Bibliotek og Borgerservice træder i kraft tirsdag den 10. oktober, men allerede fra onsdag den 27. september kan du begynde at booke tider via ringsted.dk.

Skal du i Borgerservice inden den 10. oktober, så skal du møde op og trække et nummer og vente i venteområde som hidtil.

Fælles Information

Samtidig med indførelsen af bookingsystem samles biblioteks- og borgerserviceinformationen. Det sker efter, at personalet er blevet uddannet til at hjælpe med informationshenvendelser for både bibliotek og borgerservice.

Målet er at give dig en mere fleksibel og all-round informationshjælp og tage højde for de tidspunkter på dagen, hvor der er ekstra travlt.

Hvis du går længere ind i biblioteket, vil der stadig være et ”bibliotekar-bord”, hvor personalet også er klar til at hjælpe dig.
 

Sidst opdateret

16.10.2017