Du er her

Ringsted Kommune åbner telefonrådgivning

Dato: 29. april 2020
Mange familier og enlige har fået vendt op og ned på hverdagen de seneste uger på grund af situationen med corona. Derfor åbner Ringsted Kommune en telefonisk rådgivning.

Hverdagen er blevet meget anderledes for mange familier, siden statsminister Mette Frederiksen den 11. marts fortalte om regeringens corona-tiltag. Og den nye hverdag kan måske give anledning til flere konflikter i hjemmet, usikkerhed om fremtiden eller dårligere trivsel hos nogle børn. Derfor åbner Ringsted Kommune en telefonisk rådgivning for dem, der har brug for sparring eller vejledning om hverdagens udfordringer, der ikke handler om helbred og corona.

Gitte Løvgren, direktør for børne- og skoleområdet, siger:

”Mange familier og mange enlige oplever den isolerede og usikre hverdag som meget vanskelig. Det kan helt naturligt give en uro eller usikkerhed om, hvordan man skal håndtere hverdagens små og store udfordringer. Dem vil vi gerne støtte med den her telefoniske rådgivning, der kan give råd og vejledning om de problemser, der er i familierne og som særligt knytter sig til den ændrede hverdag.”

Telefonrådgivningen betjenes af socialrådgivere, psykologer og personale fra SSP, der er et samarbejde mellem skole, sociale myndigheder og politiet. Du kan kontakte rådgivningen, hvis du for eksempel:

  • Oplever dårligere trivsel hos dit barn
  • I oplever flere konflikter i hjemmet
  • Er urolig for familiemedlemmer
  • Har stor usikkerhed om fremtiden

Ring til rådgivningen

Du kan kontakte Ringsted Kommunes telefoniske rådgivning på:

  • Tlf. 29 36 47 91.

Rådgivningen er åben alle hverdage fra kl. 9.00 – 16.00.

Kontakt egen læge eller Region Sjællands callcenter om corona

Har du spørgsmål om helbred eller om corona/Covid-19 skal du kontakte egen læge eller Region Sjællands callcenter. Er du syg eller har symptomer, skal du kontakte egen læge eller lægevagten.

Region Sjællands callcenter er åbent 08-23 på hverdage og 10-18 i weekender og på helligdage. Du kan kontakte Region Sjællands callcenter:

  • Med generelle spørgsmål om coronavirus.
  • Hvis du er bekymret over noget relateret til coronavirus.
  • Hvis du er mentalt påvirket under epidemien, kan du få hjælp til, hvad du kan gøre for at få det bedre.

Du kan kontakte Region Sjælands callcenter på tlf. 57 68 42 22.

Sidst opdateret

06.05.2020